Studencki Rzecznik Zaufania rozpatruje sprawy sporne, w tym prowadzi mediacje, w sprawach, w których stronami konfliktu są Studenci.
Kompetencje oraz zakres działań podejmowanych przez Studenckiego Rzecznika Zaufania w Politechnice Warszawskiej zostały określone w Zarządzeniu nr 28/2022 Rektora Politechniki Warszawskiej z dnia 5 kwietnia 2022 r.
Studencki Rzecznik Zaufania służy stronom konfliktu pomocą:
- we wzajemnej komunikacji,
- w określeniu interesów i kwestii do dyskusji,
- w dojściu do porozumienia.
Studencki Rzecznik Zaufania kieruje się zasadami:
- poufności,
- bezstronności,
- neutralności,
- dobrowolności.
Uprawnienia Studenckiego Rzecznika Zaufania dotyczą:
- niezależności,
- powoływania świadków,
- uzyskiwania informacji w jednostkach organizacyjnych i administracyjnych Politechniki Warszawskiej.
Przed zgłoszeniem przez Studenta sprawy spornej do Studenckiego Rzecznika Zaufania, sugerowany jest kontakt z Prodziekanem ds. Studenckich właściwego Wydziału.
Student będący stroną konfliktu może zwrócić się do Uczelnianego Rzecznika Zaufania o wskazanie innego rzecznika zaufania (w tym Studenckiego Rzecznika Zaufania) do przyjęcia informacji i poprowadzenia mediacji w danej sprawie.
Działalność Studenckiego Rzecznika Zaufania nadzoruje Prorektor ds. Studenckich.
dr hab. inż. Maciej Pilarek, profesor uczelni
Prodziekan ds. Studenckich WIChiP PW
Studencki Rzecznik Zaufania
kontakt:
Wydział Inżynierii Chemicznej i Procesowej
ul. Waryńskiego 1
00-645 Warszawa
pok. 514
e-mail: rzecznik.studenci@pw.edu.pl
dyżury:
1 i 3 piątek miesiąca w godz. 10:00 – 12:00
Gmach Główny pok. 147 (SSPW)